המחיר יכול להשתנות משמעותית – תלוי מתי ואיפה
העלות של פרסומת בטלוויזיה מושפעת ממגוון גורמים, כשהמרכזיים שבהם הם מועד השידור (פריים טיים לעומת שעות פחות נצפות), סוג התוכנית (ריאליטי מול חדשות או תוכן דוקומנטרי), והערוץ שבו בוחרים לשדר.
למשל, פרסומת שתשודר במהלך גמר "האח הגדול" או משחק נבחרת ישראל תעלה פי כמה לעומת שידור בתוכנית בוקר בערוץ מקומי.
ככל שהרייטינג של התוכנית גבוה יותר – כך תשלמו יותר. אבל גם החשיפה שתקבלו תהיה בהתאם.
החוכמה היא לדעת לא רק לבחור את השעה, אלא גם לזהות מתי הקהל שלכם נמצא מול המסך ולהיות שם בדיוק ברגע הנכון.
אורך הפרסומת – כל שנייה נחשבת
פרסומות בטלוויזיה נמדדות לפי שניות – זה נשמע טריוויאלי, אבל בפועל כל שנייה עולה כסף. פרסומות באורך 15, 30 או 60 שניות הן הנפוצות ביותר, והמחיר משתנה בהתאם לאורך.
עם זאת, חשוב להבין שלא תמיד שווה למלא את כל הזמן. לעיתים מסר חד וקולע של 15 שניות יזכה ליותר תשומת לב מאשר פרסומת ארוכה שאיבדה את הצופה באמצע.
מעבר לכך, גם אורך לא שגרתי – למשל פרסומת של 5 שניות או פרסומת תלת-שלבית – יכול למשוך תשומת לב ולייצר בידול.
הכל תלוי בקונספט, במסר ובאסטרטגיה השיווקית שעומדת מאחורי המודעה.

עלויות הפקה – אל תשכחו את זה
גם אם קיבלתם דיל מעולה על שידור בפריים טיים, חשוב לקחת בחשבון את עלות ההפקה – שהיא לא פחות חשובה.
צילום מקצועי, עריכה מתקדמת, לוקיישנים, תסריטאים, קריינים, מוזיקה מקורית או שחקנים – כל אלה עולים כסף. והרבה פעמים, ההפקה תופסת חלק ניכר מהתקציב הכולל של הקמפיין.
אם תבחרו ללכת על סגנון פשוט יותר – למשל אנימציה, צילום אולפני או פרזנטור אחד – תוכלו לחסוך בעלויות.
אבל תמיד כדאי לחשוב גם על איכות: פרסומת שנראית טוב מייצרת רושם ראשוני חיובי – וזה שווה כל שקל.
פרסום מקומי או ארצי – יש הבדל
רוב העסקים חושבים שטלוויזיה זה רק עניין למותגים ענקיים, אבל זה לא מדויק. גם עסקים קטנים ובינוניים יכולים לפרסם בטלוויזיה – בעיקר דרך ערוצים מקומיים או אזוריים.
המחיר שם יכול להיות נגיש הרבה יותר, לפעמים אפילו כמה מאות שקלים לשידור. כשזה נעשה נכון – מדובר בהשקעה שיכולה להחזיר את עצמה במהירות.
אם יש לכם קהל יעד ברור שנמצא באזור מסוים, אין צורך לפרסם בכל הארץ – רק במקומות הרלוונטיים.
כך תוכלו ליהנות מחשיפה אפקטיבית בלי לקרוע את התקציב.
פרסום בטלוויזיה מול פרסום דיגיטלי – מי מוביל?
היום יש כל כך הרבה אפשרויות לפרסום, וזה מעלה את השאלה: למה לבחור דווקא בטלוויזיה?
התשובה היא שפרסום בטלוויזיה מעניק לכם משהו שקשה לשחזר בדיגיטל – אמינות, יוקרה ותחושת "מותג גדול".
הטלוויזיה נתפסת עדיין כמדיה מהימנה, והופעה בה משדרת שהעסק שלכם רציני ובעל מוניטין.
עם זאת, פרסום דיגיטלי מאפשר פילוח מדויק, מדידה מהירה וגמישות בתקציב. הבחירה הנכונה לרוב תהיה שילוב בין השניים – טלוויזיה לבניית תדמית, ודיגיטל להמרות.
דילים, חבילות ושיתופי פעולה
כדי להנגיש את הפרסום בטלוויזיה למגוון תקציבים, תחנות רבות מציעות חבילות מותאמות.
זה יכול לכלול שידורים חוזרים, פרסום בתוכניות ממותגות, הופעה בפתיחים או חסויות – ויש גם אפשרות לשילוב עם מדיה דיגיטלית או פרסום משלים באתרי חדשות.
מי שמתכנן מראש ויודע מה הוא רוצה – יוכל להשיג חבילה משתלמת בהרבה לעומת קמפיין חד פעמי.
בנוסף, שיתופי פעולה עם הפקות קיימות יכולים להוריד עלויות וגם לתת בוסט של חשיפה ייחודית.

רוצים לפרסם בטלוויזיה? אנחנו כאן בשבילכם
פרסום בטלוויזיה נשמע כמו משימה מסובכת, אבל עם הליווי הנכון – זה פשוט יותר ממה שנדמה.
במרקט מדיה אנחנו מתמחים בלבנות קמפיינים חכמים, אפקטיביים ומותאמים אישית לעסק שלכם – גם בטלוויזיה, וגם במדיות משלימות.
אם יש לכם מסר חזק ומותג עם אמירה – נשמח לעזור לכם להפוך אותו לפרסומת בלתי נשכחת.
צרו איתנו קשר ונתחיל לתכנן יחד את ההצלחה הבאה שלכם על המסך הגדול.