סוגי עיתונים
- מגזיניםמגזין או בעברית: כתב עת, הוא עיתון אשר יוצא כל תקופה קבועה. מדובר על עיתון אטרקטיבי מאוד אשר בשונה מהעיתונות השגרתית והרגילה, הוא בעל אופי צבעוני ומכיל בו לא מעט תמונות צבע.
- מקומונים
מקומון או בשמו השני: עיתון מקומי, מתמקד באירועים מקומיים ומושך אליו קהל קוראים אדוק ונאמן. עיתונים אלה מחולקים לא פעם בחינם ובכך מרחיבים את תפוצתם באופן קבוע ואפשרויות הפרסום בהם מגוונות מאוד, בעלויות נמוכות בהשוואה לעיתונות הארצית.
- עיתון יומי
עיתון יומי הינו העיתון שמופץ ברחבי הארץ מדי יום, נמצא כמעט בכל בית בישראל. העיתון היומי מספק לקהל הקוראים חדשות, מידע מעודכן ואירועים המתרחשים ביומיום בארץ ובעולם. לעיתון יומי חשיפה רבה בקרב קהל יעד איכותי במגוון רחב מצעירים ועד מבוגרים.
- עיתון מגזריעיתונים מגזריים פונים באופן ישיר לקהל היעד המדוייק עבור העיתון. ציבורים מגזריים כגון חרדים וערבים נחשבים לציבור גדול וחשוב.
בשוק העיתונות הארצית שולטים 4 שחקנים ראשיים: ישראל היום, ידיעות אחרונות, מעריב והארץ.
פרסום בעיתונות הארצית מאפשר להגיע לאוכלוסייה רחבה ולזכות בחשיפה רבה.
הכנסות העיתונים מתבססות על פרסום ולכן ניתן לראות היקפים גדולים של פרסום בעיתונים ואפשרויות פרסום מגוונות.
בעיתונות המקומית ניתן להגיע לקהלי יעד ממוקדים, לרוב על פי אזור גאוגרפי.
פרסום במקומונים זול יותר מאשר בעיתונות הארצית אך החשיפה נמוכה יותר.
פרסום בעיתון מעניק יוקרה למפרסם ואפשרות למתג את החברה או לצאת בקמפיין חדש לטובת הצגת מוצר או שירות חדש.
פרסום בעיתונים השונים מאפשר להגיע לקהלי יעד רחבים או ממוקדים בהתאם לצורך ובהתאם לתקציב.
העיתונים מאפשרים למפרסם לבחור בין מודעות בעמוד הראשון, עמוד אמצע או עמוד אחרון, פרסום על עמוד שלם,
פרסום חצי עומד, רבע עמוד או שמינית עמוד, פרסום באמצעות סטריפים, אינסרטים ועוד.
מפרסם יכול לשלם על כתבת תוכן שיווקי וליהנות מחשיפה רבה בה מציגים חברה, מוצר או שירות,
זוכים למיתוג ולבידול ממתחרים ואפשר לקדם את המכירות של המוצר או השירות בפריסה ארצית, מגדרית או מקומית.