המירוץ למליון היא גרסה ישראלית לתוכנית המציאות האמריקאית "The Amazing Race".
התוכנית שודרה, החל מ-5 בפברואר 2009, בערוץ 2, על ידי הזכיינית "רשת".
עם פיצול ערוץ 2, המשכה של התוכנית עבר להיות משודר ברשת 13.
בנובמבר 2022 דווח כי "קשת 12" רכשה את הזכויות להפקת התוכנית וכי תחל בליהוק מתמודדים לעונה התשיעית.
התוכנית זכתה בפרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה – "תוכנית המציאות הטובה ביותר" לשנת 2014
התוכנית זוכה לרייטנג גבוה, קהל צופים אדוק וסקרן.
בהמירוץ למיליון ניתן לפרסם תשדירי פרסומת, חסויות ואף תוכן שיווקי הכולל שימוש במוצרים או קידום המותג בצורות מגוונות וייחודיות.
התכנית המירוץ למיליון מציעה מגוון רחב של אפשרויות פרסום ומהווה במה אולטימטיבית עבור מפרסמים מענף המזון ומשקאות, הגיינה וטיפוח, צרכנות, מדיה ותקשורת, ועוד.
בין המפרסמים המובילים בהמירוץ למיליון ניתן למצוא את מזון ומשקאות עם 25.18% מכלל המפרסמים, הגיינה וטיפוח עם 12.19%, צרכנות עם 8.20%, ומדיה ותקשורת עם 6.66%.
בין שלל תחומי הפרסום בהמירוץ למיליון ניתן למצוא תשדירים של ניתן למצוא מודעות פרסום של רשתות שיווק וחנויות,ביגוד,משקאות קלים,טיפוח גוף ועוד..
כאשר במקום הראשון נמצא המוצר רשתות שיווק וחנויות עם כ-6.29% מסך המפרסמים.
במירוץ למיליון ניתן לפרסם תשדיר,הענקת פרס,שקופית חסות,תשדיר זהב ועוד.