פורמטים לשילוט חוצות
כאשר נהג או אדם עוברים מול שלט חוצות כלשהו המפרסם מוצר, שירות או עסק כלשהו, באופן יומיומי, אם השלט מספיק מושך, הרי שהם ימצאו את עצמם מסתכלים על השלט, קוראים את מה שכתוב בו ולא פעם הם יעשו את זה בכל פעם מחדש שהם יעברו ליד שלט כזה או אחר, בייחוד אם הוא באמת מושך ואטרקטיבי, אם הוא מכיל בו מלל מעניין או תמונה מאוד ייחודית ועוד. שלטי חוצות שממוקמים במיקום אטרקטיבי שלא מעט אנשים עוברים בו מדי יום ביומו, מושכים את תשומת הלב והמסרים השיווקיים שיש בשלט – חודרים לתודעתו של כל אדם שמתבונן בשלט. שילוט חוצות כולל בו בעצם את כל השלטים הפזורים בשטחי פרסום, הן בתוך הערים והן מחוץ לערים. כל עסק שמעוניין בפרסום שלטי חוצות נדרש לרכוש שטח פרסום מהגורמים ששטח הפרסום שייך להם. ככל שמדובר של שטח פרסום הממוקם במיקום אטרקטיבי יותר וחשוף לקהל רחב ומשמעותי יותר מדי יום ביומו, כך הוא ידרוש השקעה כלכלית משמעותית יותר מצד העסק שיהיה מעוניין לרכוש אותו. ניתן למצוא לא מעט סוגים של שלטי חוצות הרלוונטיים לצורך פרסום כגון: שלטי חוצות בגדלים שונים, שילוט דיגיטלי, שילוט רגיל, שילוט על איי תנועה, שילוט שניתן לראות בצידי כבישים מרכזיים ועוד. ההיצע הרב מאפשר לכל עסק לבחור בדיוק את השילוט הרלוונטי עבור מימוש מטרות הפרסום שלו, בהתאם לתקציב שלו העומד על הפרק ועוד.
ניתן לומר שפרסום שלטי חוצות הוא יצירת פרסומות אטרקטיבית מאוד על שלט שממוקם באזור חשוף לקהל יעד גדול. בכדי שהפרסום באמצעות שלטי חוצות יהיה יעיל, איכותי ובמחיר משתלם, יש צורך לבחור באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום והצוות של מרקט מדיה בהחלט ישמח ללוות אתכם בתהליך שכזה.
המחירים של שלטי חוצות תלויים במספר משתנים. קודם כל צריך להבין כי המחיר תלוי במי העסק המפרסם? מי קהל היעד שלו? האם המטרה הפרסומית שלו היא יצירת מודעות או מכירות? חשוב מאוד להבין את כל הדברים הללו ולקחת אותם בחשבון לפני שמתחילים את קמפיין שילוט החוצות מאחר ובסופו של דבר הם גם מאוד משפיעים על המחיר.
מעבר לכך, המחיר של שלט חוצות משתנה בהתאם לגורמים שונים. הראשון שמבניהם הוא המיקום של השלט, ככל שהשלט במיקום אטרקטיבי יותר – כך מחירו יהיה יקר יותר. כלומר, שלט בכביש אילון, גשרים מרכזיים, רחובות גדולים עם הרבה אנשים וכו' יהיה במחיר יקר יותר מאשר שלטים שממוקמים במקום אחר.
גורם נוסף, הוא גודל השילוט – במידה ומדובר בשלט קיר גדול המחיר שלו יהיה יקר יותר מאשר מכוון ברחוב או על אי תנועה.
לבסוף, הגורם האחרון והמרכזי המשפיע על מחיר שילוט החוצות הוא משך הזמן שבו הפרסום שלך מופיע על גבי השלט – האם מדובר על כמה ימים? כמה שבועות?
ככל שהקמפיין נשאר יותר זמן באוויר ככה המחיר שלו מתייקר.
בסופו של דבר מחיר שילוט החוצות תלוי במפרסם ובמטרות שלו, המחיר הכללי מתחיל בכ-3,500 ש"ח ללקוח כאשר משרד פרסום שמתמחה בשילוט יכול לעזור לבעל העסק או החברה להבין מה מטרות הפרסום שלו וקהל היעד, ובכך ליצור קמפיין שילוט חוצות אפקטיבי כך שיוביל לתוצאות וגם במחיר האטרקטיבי ביותר!
שלטי חוצות רלוונטיים מאוד לפרסום עבור כל סוגי העסקים. בין אם מדובר בעסק גדול הדורש פרסום ובין אם מדובר בעסק קטן יותר, הרי שבחירת השלטים הרלוונטיים בהתאם לתקציב ובהתאם למיקום שלהם, יכולה להיות משמעותית מאוד עבור עסק שמעוניין בשיווק משמעותי ובחשיפה רחבת טווח.
לפרסום שלטי חוצות יש מגוון יתרונות: ראשית כל – שימוש בשלטי חוצות מאפשר לכל עסק לקבל חשיפה משמעותית מאוד שכן, השלטים ממוקמים במיקומים אטרקטיביים מאוד אשר מדי יום עוברים לידם לא מעט אנשים. השילוט לרוב יופיע בצידי כבישים מרכזיים שלא מעט נהגים נוסעים עליהם כל יום, במרכזי ערים או בכל אזור שבו יש תנועה ערה של אנשים. שלט חוצות שממוקם במיקום אטרקטיבי מבחינת כמות האנשים שעוברים במקום מדי יום ביומו הוא בהחלט אמצעי שיווק יעיל מאוד.
יתרון נוסף הוא היכולת של שלטי חוצות לסייע לעסקים, מוצרים או כל דבר אחר שמפורסם בהם להישאר בתודעת הקהל שרואה אותם לא פעם לאורך זמן. לא פעם אדם שנחשף למוצר כלשהו בשלט חוצות שוב ושוב, יבחר אותו על פני מוצרים המתחרים לו באופן אוטומטי, כאשר עומדת בפניו הבחירה.
יתרון נוסף של פרסום שלטי חוצות גובל בכך שכיום אנו חיים במציאות מתקדמת מאוד מבחינה טכנולוגית ולכן, שלטי חוצות יכולים להיות אטרקטיביים ויעילים הרבה יותר לצורך פרסום. כיום שלטי חוצות לא באים לידי ביטוי רק בשלט סטטי, אלא הם יכולים לשלב שילוט דיגיטלי הכולל בו סרטונים, מסרים מתחלפים, קליפים ועוד. שילוט חוצות מתקדם מעין זה הוא שילוט שיש לו השפעה משמעותית יותר על תודעתם של העוברים והשבים.
עוד יתרון של שלטי החוצות הוא היכולת של כל עסק להתמקד בקהל היעד שלו באמצעות בחירה בשלטים רלוונטיים מבחינתו. עסק מקומי יכול לבחור בשילוט המצוי באותה העיר שבו ממוקם העסק, עסק המציע שירותים כלל ארציים הוא פרוש בכל רחבי הארץ מבחינת הסניפים שלו, יכול להציע את שירותיו או מוצריו בשלטי חוצות בצידי כבישים מרכזיים אשר נחשפים ללא מעט נהגים מדי יום ביומו. התמקדות בקהל היעד באמצעות שלטי חוצות מאפשרת לכל עסק לקהל חשיפה משמעותית וממוקדת לקהל היעד הרלוונטי לו.